یادنامه

بریده‌هایی از تاریخ خوانسار و گزیده‌هایی از زندگی اجداد و پدرانم
  • یادنامه

    بریده‌هایی از تاریخ خوانسار و گزیده‌هایی از زندگی اجداد و پدرانم

پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۳۵ ق.ظ

نواهای عاشورایی مرحوم پدر

   مرحوم پدر به دو نوحه زیر علاقه بسیاری داشتند، اجرای محرم الحرام 141 مصادف با 1388خورشیدی این دو نوا در «حسینیه آیت الله ابن الرضا» در «هیات حسینی شهرستان خوانسار» را می‌خواستم روز تاسوعا اینجا بارگذاری کنم که فرصت نشد. شادی روح همه رفتگان بویژه مرحوم سید مرتضی صاحبی مداح هیات حسینی از سال 1331 و مرحوم نور الله علوی میاندار هیات که در فیلم روز عاشورا حضور دارند، صلوات.


نوای تاسوعا: ای حرمت قبله حاجات ما***یاد تو تسبیح و مناجات ما


نوای عاشورا : آمدم تا نهضت خون و شرف برپا کنم***بهترین برنامه‌ام را کربلا اجرا کنم



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۵
سید علیرضا صاحبی

نظرات  (۵)

لذت بردم که ساده و زیبا اصل شعر رو میخوندند و سوز و گداز الکی به لحنشون نمیدادند. من اینطوری دوست دارم.
پاسخ:
کمش جون نشل جدید همش دنبال به قول خوشون نوآوری در مداحی هستند. یه نفر سین سین می کنه!! و جاز به مداحی اضافه می کنه!!!! من که نمی تونم هضم کنم؟!
اوج سادگی و زیبایی در نوحه خوانی و سینه زنی دیده میشه.
روح هر دو عزیز شاد.
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
خدا رحمتشون کنه.
منم هروقت این نوحه رو میشنوم یاد بابا بزرگم میفتم :(
برمشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا
بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا

بعدشم کلی غصه میخورم که نتونست بره کربلا :((
پاسخ:
رسم عاشق کشی همینه، عاشقت کربلاتو نبینه
۰۳ آذر ۹۳ ، ۱۰:۴۶ عباس جنابی
اون فیلم عاشورا مال سال 88 هست فکر کنم
دقیق اون روز رو یادم هست، بعداز پدرتون هم حج اسمعیل شکر مداحی «خودم دیدم...» رو خوندند توی اون روز
پاسخ:
بله درسته سال 88
۰۳ آذر ۹۳ ، ۱۰:۵۰ عباس جنابی
من روز تاسوعا رو یادم نیست ولی توی فیلم هستم!!!
هم عاشورا هم تاسوعا! دم شما گرم باعث شد تجدید خاطره شه
پاسخ:
قربونت عباس جان
اجر شما با امام شهیدان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی